نرم افزار مدیریت پروژه های ساختمانی اسکوپ

نرم افزار مدیریت پروژه های ساختمانی اسکوپ

وبلاگ

Oracle Primavera P6 چیست؟ موارد استفاده، ویژگی ها و قیمت گذاری

ابزارهای نرم افزاری مدیریت پروژه زیادی وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، چند مورد نیز وجود دارند که به نظر می رسد واقعاً بر فضا تسلط دارند، مانند Primavera P6 Oracle. چگونه می توانید راه حل مدیریت پروژه را پیدا کنید که متناسب با سازمان، پروژه و نحوه عملکرد تیم شما باشد؟ ابتدا باید بدانید که این ابزارها چیست و چه مجموعه ویژگی هایی را ارائه می دهند.

Primavera P6 محصول شرکت چندملیتی فناوری کامپیوتر اوراکل است. برای چنین برند معروفی، این محصولی است که حتی در میان آنهایی که در این صنعت هستند، نام چندان خوبی ندارد.

زمان تغییر آن فرا رسیده است. بیایید نگاهی دقیق تر به Oracle Primavera P6 بیندازیم تا ببینیم چه کاری می تواند انجام دهد و آیا انتخاب مناسبی برای نیازهای مدیریت پروژه شما است یا خیر.

Primavera P6 چیست؟

Oracle Primavera P6 یک ابزار مدیریت پروژه، برنامه و پورتفولیو است که برای برنامه ریزی، مدیریت و اجرای پروژه استفاده می شود. این برای انجام پروژه های بزرگ و کوچک در بسیاری از صنایع مختلف مانند ساخت و ساز، تولید، انرژی و فناوری اطلاعات طراحی شده است. بیش از 30 سال است که این کار را در پروژه هایی در سراسر جهان انجام می دهد.

ریشه Primavera P6 به سال 1983 که برای اولین بار با نام Primavera Systems تأسیس شد، بر می گردد. 15 سال بعد، به سرعت محبوبیت پیدا کرد. اواخر دهه 90، پیشرفت‌ها در فناوری سرور باعث شد تا این شرکت سیستم‌های Primavera را به دو نسخه از نرم‌افزار تقسیم کند: یک برنامه دسکتاپ (که توسط پیمانکاران، تامین‌کنندگان و شرکت‌های تولیدی ترجیح داده می‌شود) و یک گزینه سازمانی مبتنی بر وب.

در سال 2008، Primavera Systems توسط Oracle خریداری شد، سپس این ابزار را به نرم افزار Primavera که امروزه استفاده می شود، توسعه داد.

تجسم مدرن، Oracle Primavera P6، خود را به عنوان یک ابزار مدیریت پورتفولیوی پروژه می‌فروشد تا کارایی شما را در هنگام برنامه‌ریزی افزایش دهد، خطر بیش از حد برنامه را کاهش می‌دهد. یکی از راه‌هایی که این کار را انجام می‌دهد، ایجاد دید در کار است، بنابراین می‌توان گلوگاه‌های بالقوه را قبل از ایجاد تاخیر شناسایی و برطرف کرد. ادعا می کند که روی پروژه هایی در هر اندازه کار می کند.

اگر به دنبال نرم‌افزار مدیریت پورتفولیو پروژه ارزان‌تر و انعطاف‌پذیرتر هستید، اسکوپ وجود دارد. برخلاف Primavera P6، ما یک پلتفرم مشارکتی و بصری با چندین نمای پروژه ارائه می‌کنیم، مدیران می‌توانند پروژه‌ها را بر روی نمودارهای گانت یا داشبورد برنامه‌ریزی کنند، در حالی که تیم‌ها می‌توانند از داشبورد پیشرفت پروژه، تقویم‌ها یا لیست‌های وظایف قوی برای مدیریت کار خود استفاده کنند. به علاوه، اسکوپ دارای داشبوردها و گزارش‌های داخلی و خودکار است تا بتوانید از منابع، هزینه‌ها و نقشه راه wbs یا برنامه زمانیخود مطلع باشید. همین امروز به صورت رایگان درخواست دهید.

اسکوپ رقیب Primavera P6

اسکوپ ویژگی های PPM قوی را در یک پلت فرم مدرن و بصری ارائه می دهد. بیشتر بدانید!

ویژگی های Primavera P6

بیایید روی Primavera P6 بیشتر زوم کنیم. اول، این ابزاری است که بر روی ساختار سازمانی کار می کند. این بدان معناست که از بالاترین سطح مدیریت به سمت اعضای پروژه می رود. از نظر ویژگی های کلیدی، آنها به شرح زیر هستند.

  • جدول زمانی پروژه: نمودار گانت سنتی برای زمان بندی وظایف بر روی نمودار میله ای
  • مدیریت ریسک: ریسک ها را قبل از تبدیل شدن به مشکل شناسایی، پیگیری و حل کنید.
  • داشبورد اطلاعات: داشبوردی برای ردیابی معیارهای کلیدی پروژه
  • گزارش و تجزیه و تحلیل: توانایی ایجاد گزارش وضعیت برای ذینفعان
  • نماهای تقویم و فعالیت: وظایف پروژه را که در نمای تقویم تنظیم شده اند مشاهده کنید.
  • زمان‌بندی هشدارها: با دانستن زمان مقرر، پروژه را در مسیر خود نگه دارید.
  • نمای شبکه پروژه: نمودارهای شبکه پروژه به کاربران این امکان را می دهد که برنامه های پروژه خود را با ترتیب دادن فعالیت های پروژه تجسم کنند.
  • ساختار تفکیک کار: P6 به کاربران اجازه می دهد تا یک ساختار تفکیک کار ایجاد کنند که به آنها امکان می دهد وظایف مرتبط را با هم گروه بندی کنند و یک سلسله مراتب ایجاد کنند.
  • روش مسیر بحرانی (CPM): Oracle Primavera به کاربران اجازه می دهد مسیر بحرانی پروژه های خود را پیدا کنند. روش مسیر بحرانی یک تکنیک مهم زمان‌بندی پروژه است که به مدیران پروژه اجازه می‌دهد تا کل مدت یک پروژه را تخمین بزنند و تعیین کنند که کدام وظایف پروژه باید به موقع تکمیل شوند تا پروژه طبق برنامه تحویل داده شود.

 

Primavera P6 برای چه مواردی استفاده می شود؟

Primavera P6 برای مدیریت پروژه، برنامه و پورتفولیو به لطف ویژگی های قوی مدیریت پروژه استفاده می شود. در اینجا یک نمای کلی از نحوه عملکرد Oracle Primavera آورده شده است.

  • برنامه ریزی و زمان بندی پروژه: Primavera P6 نمودارهای گانت، جداول پروژه و نمودارهای شبکه را به عنوان ابزارهای برنامه ریزی و زمان بندی پروژه اصلی خود ارائه می دهد. این ابزارها به کاربران اجازه می‌دهند تا محدوده، زمان‌بندی و خطوط پایه منابع را ایجاد کنند.
  • مدیریت پورتفولیو پروژه: می تواند چندین پروژه را در یک برنامه یا پورتفولیو به طور همزمان با ابزار ساختار پروژه سازمانی (EPS) مدیریت کند.
  • مدیریت منابع: با استفاده از فرم‌های سطح‌سازی منابع قابل تنظیم، منابع را پیگیری کرده و در صورت نیاز مجدداً تخصیص دهید.
  • مدیریت ریسک: ویژگی‌های تحلیل ریسک به مدیران پروژه اجازه می‌دهد تا ریسک‌ها را قبل از تبدیل شدن به مشکل شناسایی، پیگیری و حل کنند.
  • مدیریت قرارداد: چندین پروژه را مدیریت کنید و اطلاعات را از پایگاه داده به سرعت دریافت کنید.
  • گزارش پروژه: گزارش در مورد جدول زمانی، منابع و هزینه ها.

چه کسی از Primavera P6 استفاده می کند؟

Oracle Primavera P6 توسط مدیران پروژه استفاده می شود که مسئول ارائه یک پروژه، برنامه یا مجموعه ای از پروژه ها هستند. Primavera P6 بیشتر برای پروژه های ساختمانی در مقیاس بزرگ استفاده می شود، اما می توان از آن در زمینه های دیگر مانند تجارت و تولید نیز استفاده کرد.

هر پروژه ای می تواند از P6 بهره مند شود، مانند مهندسان، زمان بندی ها و سایرین که در برنامه ریزی، مدیریت و گزارش پروژه نقش اساسی دارند. معمولاً توصیه می شود هرکسی که از نرم افزار Primavera استفاده می کند یک دوره آموزشی بگذراند. این ابزار برای کمک به مدیریت پروژه های پیچیده ساخته شده است و بنابراین استفاده از آن نیز می تواند پیچیده باشد.

طرح ها و قیمت Primavera P6

دو نسخه اصلی Primavera P6 وجود دارد. Primavera P6 Professional و Primavera P6 Enterprise Project Management Portfolio (EPPM) وجود دارد. علاوه بر این، Oracle Primavera Cloud را توسعه داد که یک پلتفرم جدید PPM مبتنی بر ابر است. در اینجا یک مرور سریع از برنامه های قیمت گذاری آنها آورده شده است.

Oracle Primavera P6 Professional

نسخه P6 Professional Primavera یک نرم افزار مبتنی بر دسکتاپ است که می توان آن را مستقیماً از Oracle یا از طریق نمایندگی مجاز اوراکل خریداری کرد. شما باید نرم افزار را روی تمام ایستگاه های کاری خود نصب کنید. Oracle Primavera P6 Professional برای اشتراک سالانه 2570 دلار هزینه خواهد داشت. این قیمت شامل 2020 دلار به‌علاوه هزینه نگهداری سالانه 550 دلار برای ارتقاء، اصلاح، پشتیبانی و غیره است. تمدید هزینه تعمیر و نگهداری الزامی نیست، اما توصیه می‌شود.

Oracle Primavera P6 EPPM

همچنین گزینه سازمانی، Primavera P6 Enterprise Professional Project Management (EPPM) نیز وجود دارد. این نسخه از Primavera P6 به جای اینکه یک نرم افزار دسکتاپ باشد، از طریق وب قابل دسترسی است که اجرای آن را در سازمان های بزرگ آسان تر می کند. همچنین دارای مجموعه ویژگی های کمی متفاوت از گزینه P6 Professional است. این گزینه 2750 دلار برای مجوز دائمی هزینه خواهد داشت که شامل هزینه نگهداری سالانه 605 دلار است.

Oracle Primavera Cloud (OPC)

Oracle Primavera Cloud مانند Primavera P6 Professional و Primavera P6 EPPM بر مدیریت پروژه، برنامه و پورتفولیو تمرکز دارد، اما دارای مجموعه ای از ویژگی های متفاوت است. OPC دارای مزایای اضافی تحویل سریعتر است و همکاری برای بهبود کارایی و کیفیت را تقویت می کند.

با این حال، ویژگی‌هایی که با Oracle Primavera Cloud دریافت خواهید کرد به برنامه مجوزی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد، که حتی از نسخه دسکتاپ Primavera P6 گران‌تر است. OPC دارای برنامه های مجوز زیر است:

  • سرویس ابری زمانبندی Oracle Primavera: کاربر در سال 1320 دلار
  • سرویس ابری مدیریت وظایف Oracle Primavera: 660 دلار کاربر در سال
  • سرویس ابری پیشرفت Oracle Primavera: 144 دلار کاربر در سال
  • سرویس ابری برنامه ریزی پورتفولیوی Oracle Primavera: 2640 دلار کاربر در سال

مزایا و معایب Primavera P6

مواردی وجود دارد که Primavera P6 به خوبی انجام می دهد، همراه با برخی ویژگی ها که دارای معایبی هستند. اگر هنوز تردید دارید، در اینجا نگاهی به مزایا و معایب آن داریم.

مزایای استفاده از Primavera P6

  • نرم افزار Primavera در مدیریت وظایف انعطاف پذیر است، دارای پلتفرمی که به کاربران اجازه می دهد کارهای خود را اولویت بندی، اجرا و نظارت کنند.
  • یک سیستم چند کاربره به تیم‌ها اجازه می‌دهد همزمان روی پروژه‌ای مشابه در سراسر سازمان کار کنند.
  • گزارش‌دهی هم‌زمان، داده‌های معنی‌داری را فراهم می‌کند که به سرعت ارائه می‌شوند، چه بر اساس تقاضا یا برنامه‌ریزی شده.
  • داشبورد به کاربران اجازه می دهد تا یک پروژه یا حتی یک نمونه کار را با انعطاف پذیری زیاد مدیریت کنند.
  • Primavera P6 با Oracle و سایر محصولات شخص ثالث ادغام می شود.
  • P6 را می توان در چندین دستگاه مانند تبلت و دستگاه های تلفن همراه برای دسترسی در هر مکان و در هر زمان استفاده کرد.
  • P6 روی ویندوز به عنوان دسکتاپ (یا برنامه وب با گزینه Enterprise) کار می کند.

معایب استفاده از Primavera P6

  • نرم افزار Primavera بسیار گران است. شما نزدیک به سه دلار در سال برای چیزی که می توانید با سرمایه گذاری مالی کمتر در جای دیگری به دست آورید خرج کنید.
  • رابط پیچیده Oracle Primavera P6 نیز قدیمی به نظر می رسد و مطابق با طراحی و سهولت استفاده از رقبا نیست.
  • یک منحنی یادگیری شیب دار وجود دارد. بر خلاف سایر ابزارها، راحت شدن روی دستگاه تا 40 ساعت طول می کشد و این با استفاده از مربی های تخصصی است.
  • Primavera P6 فقط برای ویندوز است، که کاربران مک را رها کرده است، این ابزار را بلافاصله محدود می کند و کل صنایعی را که روی محصولات اپل اجرا می شوند رد می کند.
  • P6 برای پروژه های کوچکتر و ساده تر دست و پا گیر است و ظاهراً فقط به بخش پروژه های بزرگتر علاقه دارد.
  • خدمات مشتری نرم افزار Primavera می تواند بهتر باشد، حداقل از مشتریانی که احساس می کنند پشتیبانی باید بهبود یابد، گفتگوهای آنلاین زیادی وجود دارد.
  • Primavera P6 فاقد نقشه راه نمونه کارها است، که مشکلی برای مدیریت سبدها است، حتی اگر این محصول دارای ویژگی هایی است که مستقیماً این بازار را هدف قرار می دهد.

اسکوپ بهترین جایگزین Primavera P6 است.

اگر Primavera P6 نرم افزار مدیریت پروژه مناسبی برای شما به نظر نمی رسد، ممکن است به یک جایگزین علاقه مند باشید. اسکوپ یک ابزار مدیریت پروژه مبتنی بر ابر است که نسبت به Oracle Primavera P6 ارزان‌تر و راحت‌تر از آن استفاده می‌شود، با تمام ویژگی‌هایی که برای مدیریت پروژه، برنامه یا نمونه کار خود به آن نیاز دارید. به جای هزینه صدور مجوز گران، می توانید سطح اشتراکی را انتخاب کنید که متناسب با تیم و بودجه شما باشد.

نمودارهای گانت قوی برای مدیریت پروژه، برنامه و پورتفولیو

نمودارهای گانت اسکوپ به شما امکان می دهد پروژه ها، برنامه ها و نمونه کارها را برنامه ریزی و پیگیری کنید. خطوط مبنا برنامه را ایجاد کنید و به طور خودکار یک ساختار شکست کار (WBS) ایجاد کنید و با اضافه کردن وظایف به نمودار گانت، مسیر حیاتی پروژه های خود را بیابید. همچنین می‌توانید هزینه‌های هر کار را پیگیری کنید و از ابزارهای مدیریت منابع مانند جدول‌های زمانی و نمودارهای حجم کاری برای تخصیص بهتر منابع و سطح‌بندی منابع استفاده کنید.

نقشه راه، داشبورد و گزارش قدرتمند PPM

مانند Primavera P6، ما دارای ویژگی های مدیریت پروژه پورتفولیو هستیم. برخلاف نرم افزار Primavera، ما نقشه راه نمونه کارها را برای مشاهده تمام پروژه های شما در یک جدول زمانی ارائه می دهیم. این به شما این امکان را می دهد که تصمیمات استراتژیک در مورد به اشتراک گذاری منابع بگیرید تا هزینه ها را کاهش دهید و برنامه ریزی ها را محدود کنید. همچنین یک داشبورد نمونه کارها وجود دارد و می‌توانید تمام پروژه‌های خود را با معیارها در صفحه نمای کلی پروژه‌ها ببینید. همچنین می توانید گزارش های مدیریت پروژه، برنامه و پورتفولیو را در عرض چند دقیقه تولید کنید.

اسکوپ در مک کار می کند.

متأسفانه Primavera P6 فقط روی ویندوز کار می کند. اگر تیم شما از مک استفاده می کند، دیگر نمی توانند از این ابزار استفاده کنند. خوشبختانه، اسکوپ می تواند با هر سیستم عامل و در هر مرورگری کار کند. مانند Primavera P6، ما دارای ویژگی های مدیریت پروژه پورتفولیو هستیم. برخلاف Primavera P6، ما نقشه راه نمونه کارها را برای مشاهده همه پروژه‌های شما در یک جدول زمانی ارائه می‌دهیم که به شما این امکان را می‌دهد که تصمیمات استراتژیک در مورد اشتراک‌گذاری منابع بگیرید تا هزینه‌ها و زمان‌بندی‌های فشرده را کاهش دهید. همچنین یک داشبورد نمونه کارها وجود دارد و می‌توانید تمام پروژه‌های خود را با معیارها در صفحه نمای کلی پروژه‌ها مشاهده کنید.

اسکوپ بر خلاف primavera p6 بر روی دستگاه های مک کار می کند.

اسکوپ نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین است که پروژه ها و تیم های شما را سازماندهی می کند تا کارآمدتر کار کنند. این می تواند پروژه های بزرگ تا کوچک را انجام دهد، چه در یک متدولوژی سنتی یا در یک چارچوب چابک کار کنید. ببینید چگونه می‌توانیم با بهره‌گیری از پیشنهاد آزمایشی رایگان 30 روزه خود، به شما در برنامه‌ریزی، نظارت و گزارش دهی مؤثرتر پروژه‌تان کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *